2012. dec 27.

5 LÉPÉSES HIPER-SZUPER-BÁRMIN-JAVÍTANI-TUDÓ STRATÉGIA

írta: SalesOpt
5 LÉPÉSES HIPER-SZUPER-BÁRMIN-JAVÍTANI-TUDÓ STRATÉGIA

Egy olyan módszerről akarok írni ma Neked, aminek mindig meglepődöm az egyszerűségén és az erején, és amit akár MA Te is el tudsz kezdeni, hogy az üzleted bármely területén javíts.

Ha hiszed, hanem: bár már évek óta ezt tanítom a tréningeket, és csináltatom az ügyfeleimmel, de eddig nem volt annyi eszem, hogy ezt a módszert a privát életemben is alkalmazzam, egészen múlt hónap közepéig...

Akkor kezdtem el ugyanis fogyózni, és nagyon jól megy, és a siker egyik záloga nem az, hogy keveset eszem, nem is az, hogy tornázom, hanem az, hogy...

naponta mérem az eredményt

Varázslatos dolog történik, ha mérni kezdesz valamit: bekúszik a tudatodba a mérés tárgya, és amilyen gyakran mérsz, legalább olyan gyakran fogsz azon gondolkodni, hogy hogyan javíthatsz rajta.

Vagy jobban megfogalmazva:

ahogy elkezdesz mérni valamit, az garantáltan javulni fog!

Nekem ott függ a fürdőszoba ajtaján a kis grafikon, rajta a célgörbével (78,7-ről 65-re 3 hónap alatt :), és a célgörbe mellett a valós eredmények. Ha reggel a célgörbe fölött van a mért eredmény, akkor bekeményítünk, ha alatta van, akkor meg ... azért keményítünk be!

Mi történne, ha mától elkezdenéd írni, hogy naponta hány látogató van a weboldaladon? Vagy hány érdeklődő kéri el az információs anyagodat? Vagy mekkora volt a napi bevételed? Vagy hány régi vevődnek küldtél ki egy speciális ajánlatot? Vagy hány vevődnek tudtál eladni valamit azon felül, mint amit eredetileg vásárolni akart?

Elmondom mi fog történni: egyszer csak nem az email-jeiddel, nem a beszállítói számlákkal, nem a napi nyűgökkel fogsz foglalkozni, hanem egyfolytában az a rohadt grafikon fog a fejedben járni, és hogy hogyan javíthatnál rajta!

És akkor megtörténik a csoda: a fejedben lévő javítási szándék átszivárog a valóságba. Észre sem veszed, és egyre többet foglalkozol olyan dolgokkal, ami a mért dolgon javít, és így egyre eredményesebb leszel.

Tom Peters, az ismert menedzsment-guru mondta, hogy "amit nem mérsz, azon nem tudsz javítani", hát ezzel fölösleges vitatkozni. Én azt mondom: amit mérsz, az azonnal elkezd javulni! (kivéve a hőmérsékletet :)

Itt az 5 lépéses hiper-szuper-bármin-javítani-tudó stratégia:

  1. Ne csak a fejedben éljen a cél, hanem írd le: mit akarsz elérni ÉS mennyi idő alatt.

  2. Állíts össze egy táblázatot, amiben rögzítheted a napi méréseket

  3. Mérj vallásosan minden nap - tedd ezt a napi rutinod részévé, akár a fogmosást

  4. Jegyezd fel a mérési eredményeket, lehetőleg látványosan, tehát pl. grafikonnal

  5. Hasonlítsd össze a mért eredményeket a céleredményekkel, a mért görbét a célgörbével

A többi magától fog menni.

Mit érdemes mérned?

Milyen mérőszámok fontosak a marketingedben?

Az enyémben és az ügyfeleimében például ezek:

  • hány potenciális vevőt érek el egy adott vevőszerző marketing eszközömmel, és közülük naponta hányan válnak vevővé?

  • hány DM-et küldök ki minden héten, és abból hány vevő lesz? Hogyan változik a DM eredményessége, ahogy ezt-azt megváltoztatok az ajánlatban, a reklámszövegben?

  • hány vevő jön be a boltomba, és abból hány távozik vásárlás nélkül (evidens, hogy ez utóbbi grafikonnak lefelé kell haladnia!)

  • hányan mennek el az üzletem előtt, és abból hányan jönnek is be?

  • a kiküldött ajánlatokból hány nyer, hány veszít?

  • hogyan változik a honlapom látogatóinak száma napról napra?

  • a honlap látogatók hány százaléka hagyja meg az email címét (pl. hogy hozzáférjen egy fontosabb információhoz, feliratkozzon a hírleveledre - ugye van a honlapodon olyan funkció, ami gyűjti az emaileket? Ugye? Ugye?)

  • az email-t meghagyók közül hányan vásárolnak egy hónapon belül?

  • hetente hány DM-et küldök ki a régi vevőimnek, és abból mennyi bevételem lesz?

  • stb.

Nos, mit kezdesz el akkor mérni mától?

Szólj hozzá