2013. nov 06.

Újfajta reklámeszközzel állt elő a Tesco

írta: SalesOpt
Újfajta reklámeszközzel állt elő a Tesco

"Arcdetektálós" reklámképernyőkkel célozza a fogyasztókat a Tesco- jelenleg benzinkutakon, de később a szupermarketekben is üzembe helyezné ezeket.


Fotó: brandchannel


A kiskereskedelmi óriás hi-tech képernyőket helyezett el, mintegy 450 nagy-britanniai benzinkútján. A képernyők mintát vesznek az előtte elhaladó vásárlók arcáról, majd célzott, személyre szabott hirdetésekkel képesek "bombázni" őket.

Az Amscreen digitális reklámcég által fejlesztett OptimEyes típusú eszköz a jelenlegi tesztidőszakban, hetente több mint ötmillió kor és nem alapján azonosított személyt érhet el. Az eszköz nyomon követi a fogyasztók vásárlási ügyleteit, ezek alapján akár 10-től 100 másodperces időtartamig terjedő, időpont és dátum szerint beállított hirdetéseket jelenít meg képernyőjén a szemlélődő alany felé. A szerkentyű, a reklámok mellett márkázott tartalmakat mutat be eseményekről- többek között sportversenyekről.

A Tesco jövőbeli terve, hogy az OptimEyes-t annyi üzletében honosítsa meg "amennyiben csak lehetséges".

A brandchannel írása szerint az eszköz megjelenése számos adatvédelmi aggályt is fölvethet majd, hiszen a fogyasztók nem adják beleegyezésüket arra, hogy a képernyő mintát vegyen róluk. A Tesco azzal védekezett, hogy a kütyü nem tárol adatokat és magánéletről szóló információkat. A vállalat hangsúlyozta továbbá, hogy az OptimEyes nem arcfelismerős, hanem arcdetektálós rendszer, csak általános tulajdonságok alapján szűri a fogyasztókat.

Szólj hozzá